fredag 24 januari 2014

Dagens inköp

Imorgon är det Elvis tur att bli fotograferad av Per-Arne, klockan 11 ska vi vara där och sen jobbar jag 12-19. Det kommer bli en lång dag dag. 
Jag har velat fram och tillbaka vad han ska ha på sig. Det är så mycket lättare till en tjej, då man tar någon fin klänning som man gillar. Visserligen känner jag att denna fotografering vid 6månader är inte alls lika viktig som den vid 1år, men jag vill ändå att han ska vara fin:). 

Idag har Roine köpt en vinteroverall till Elvis, fast till nästa år. Han var och jobbade i Nyköping och fick i uppdrag att åka till Polarn och Pyret och köpa marinblå och vitrandiga "trosor" till fotograferingen imorgon. (Vill inte ha blöjan på bild och systrarna har haft vita med "ankstjärt".) Sen hade de sänkt overallerna ännu mer, så nu betalade vi 649:- istället för 1299:-. Det är fortfarande mycket pengar, men det är en otroligt bra overall och bra andrahandsvärde så jag kan säkert få minst 500:- på Blocket/Tradera sen. Jag är supernöjd iaf!

Inga kommentarer: