onsdag 1 januari 2014

Nyårsdagen 2014

Nu är 2013 över och mycket har hänt! Framför allt så har vår Elvis kommit till oss och familjen känns nu komplett. Han är den gladaste bebis som jag känt och jag hoppas det håller i sig. Det går inte att vara på dåligt humör när han ler med hela ansiktet åt en. Det ska bli spännande att följa hans utveckling, som hans första steg och första ordet! 
En jobbarkompis påminde mig för några månader sedan vad jag sagt för flera flera år sedan. Att om jag fick önska helt fritt så skulle jag vilja få först två barn, tjejer, gifta mig och sen få en kille. Så med den önskan i verket så kan man inte göra annat än njuta av livet:). 
Tyvärr har detta år även bjudit på en hel del tråkiga saker, som tex lite för många dödsfall bland vänner och släkt. Känns som det varit ovanligt mycket detta år och jag hoppas att det vänder nu och alla nära och kära får vara friska och må bra!

Igår kväll hade vi 11 vuxna och 7 barn här på nyårsfirande. Trevligt, men tyvärr blev det väldigt sent. Jag kom i säng strax innan 5 och kunde då inte somna på en gång. Paniken över att Maja vaknar om några timmar, men framför allt för att Elvis snart skulle vakna, han som inte klarar sig själv framför tvn. Så 7.45 hör jag att Maja kommer ner och 45min senare vaknar Elvis. Jag försökte få honom att somna om, men förgäves. Så klockan 10.15 gav jag upp, ammade, bytte blöja och kläder och la ut honom i vagnen på altanen. Sen var det bara att fortsätta med städningen och disken från gårdagen. Så jag kommer nog somna rätt så ovaggat ikväll, mindre än 4h sömn är alldeles för lite för mig! 
 
Så här såg 2013 års meny ut:
 
Förrätt
Pilgrimsmussla på champagnebädd med rostad svartrot
Skinkkanapé med feta och melon
Laxtoast med pepparrot och löjrom
 
Varmrätt
Helstekt oxfilé med potatisgratäng, glöggsås, bearnaise och gratinerad sparris med hasselnötter och parmesan
 
Dessert
Vit nyårsdröm med halloncoulis
Avec
 
Tyvärr glömdes kameran bort och det fanns bara några få bilder från tolvslaget på den. Hilma höll sig ensam bland barnen vaken till 12 och kunde skåla in det nya året med oss och kolla på alla raketer, innan hon tillslut somnade efter 01.
 
Allt blev riktigt lyckat och jag tror fler med mig tyckte det! 

Daniel, Veronika och lilla Marion sov kvar i natt, så det blev mys-frukost och massa bus innan dom åkte härifrån. Nu håller vi tummarna att ett fint hus ska dyka upp i närheten så det kan bli middagar och lek oftare:). En helt underbar nyhet! 
 
Till sist kommer två bilder på våra fina nyårsfinklädda barn.

 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej. Följer din blogg ibland när jag hinner och tycker den är så trevlig.
Vi har precis flyttat till hus och jag förstår att ni också har två våningar. Hur får du till det med nattning av lillkillen dagtid/kvällstid? Sover han uppe?
Har ni alla sovrum där uppe? :)
/M

Veronika sa...

Tack för en fantastiskt kväll!! Sitter som en tok på hemnet om dagarna:) Har varit sjuk sen nyårsdagen men nu är det dags att ta tag i allt som skalla ordnas inför flytten, zzzz- det är en del. Vilken tur att norska myndigheter är så snabba och bra att ha att göra med, haha. Ett halvår kvar, sen så kan vi umgås i tid och otid;) Ska bli riktigt skönt att "komma hem"! Puss