torsdag 9 januari 2014

Lindvallen 2014

Eftersom vintern vägrar komma till oss, så tar vi oss till vintern. Om bara några få veckor åker vi, mamma, pappa och Niclas till Lindvallen. Det kommer bli jätte mysigt och alla längtar. Hilma ska få gå på skidskola och Maja ska få stå på ett par slalomskidor för första gången, Hilmas första. Att sätta Maja på skidskola är ingen idé i år, utan hon ska få prova stå på skidorna först och se när Hilma går på skidskola, så vet hon vad det är till nästa år. Vi tänker inte betala nästan 1000kr för att stå och försöka övertala henne till att vara med, jag tror vi behöver ta till en hel del mutor för att hon ska delta. Det har vi varken ork eller tid med, hon får vänta till nästa år att vara med på det. Att åka skidor är hon med på nu och längtar tills vi ska åka, igår stod hon i källaren med pjäxor, skidor, hjälm och skidglasögon. Så det bådar gott iaf. Jag tror däremot Hilma kommer trivas i skidskola, hon kommer ha en hel del frågor, vara väldigt försiktig  och en och annan tår kanske fälls innan dess, men hon kommer växa så enormt genom att vara med, jag vet att hon vill och hon kommer älska det. Men det kan vara lite läskigt iaf!

Sen upptäckte jag igår att Mix megapool är i Lindvallen just den veckan och får besök av självaste Sean Banan, kan det bli bättre:)!? Barnen vet inget ännu och kommer bli överlyckliga. 

Nu ska vi bara hitta selet som vi använde på Hilma, vi tror att vi har det utlånat, känns onödigt att köpa ett nytt. Eftersom Roine åker snowboard så behövs ett, då Maja inte kan stå mellan hans ben och jag vet inte hur min foglossning klarar av att åka slalom. Just den veckan skiter jag i den och får ta smällen efteråt, för åka ska jag!

Åre 2011:

Inga kommentarer: