torsdag 11 oktober 2012

Vabb

Då var det dags igen. När jag vaknade så hade Hilma 39 graders feber och det var bara att ringa runt till två avdelningar och ett jobb. Jag jobbar egentligen kväll, men Roine hinner inte hem innan jag börjar jobba (det är lite det dagis är till för). Så jag får vara hemma idag, men Maja ville så gärna gå, så hon är nu lämnad på Grodan.

I vanliga fall hade Roine fått kommit hem lite tidigare, men det är en väldigt viktig dag för honom på jobbet. Han ska tillsammans med sin chef träffa vd för Coca Cola, det är verkligen inget alla får göra. Han är vd för ett av världens största företag och honom ska Roine köra runt på idag och presentera några butiker för. Jag kan berätta att det var en nervös kille som gick till jobbet idag. Nu väntar jag bara på att höra från honom så jag får veta hur det gått/går.

Jag har laddat ner Vabb-appen från Försäkringskassan. Så himla smidigt, med några få tryck och ett sms senare är allt klart. Äntligen levererar dom något bra. Det man inte kan göra med appen är att anmäla hur många timmar man ska ha ersättning för, det får man fortfarande göra via hemsidan eller med pappret man får hemskickat. Men det har hänt mig flera gånger att jag helt glömt bort att anmäla och man får göra det dagen efter. Så den saken är mycket lättare nu iaf. Timmen upp.

Inga kommentarer: