torsdag 4 oktober 2012

Brev från kurren

Igår kom ett brev till mig och avsändaren var Katrineholms kuriren. Det är ett brevet som alla som fyller jämt får, att få en liten notis eller om man vill ett helt reportage om sig själv. Det ä något jag ALDRIG skulle göra! Som Roine sa, att alla som är med har valt det själva och skrivit ihop allt intressant man vill berätta om sitt liv för Katrineholms invånare. Det är inte många människor som har något jätte intressant att berätta, enligt mig. Men smaken är som baken och alla gillar olika mycket att synas. Men någon Camilla Sevelin får ni tyvärr inte se i tidningen. Sorry:).

1 kommentar:

Nissetroll sa...

Ja man är ju olika. Själv tycker jag att det är lite det som är vitsen med en lokaltidning, att läsa om människor från trakten, både i sporten och på familjesidorna. Var jag mer intresserad av själva nyheterna hade jag nog haft SvD eller DN istället. Jag tycker om att läsa om olika människor, deras liv och hur just de har valt att leva eller va de har råkat ut för. Hur olika människor finner olika saker att vara lyckliga över i livet. Jag tycker faktiskt att det är mer intressant än att läsa om lyckade eller mindre lyckade kända människor för jag har en enorm respekt för folk som åstadkommer saker som de är nöjda med i sina egna liv. Om det sen är att bygga en ny altan, komma igen efter en sjukdom eller olýcka, göra en efterlängtad resa, ha fredagsmys med familjen eller köpa ett nytt hus spelar ingen roll.

Och som en parentes kan jag säga att man verkligen inte får välja själv vad de ska skriva om... Men alla gör ju såklart sitt eget val och det respekterar jag absolut lika mycket.