tisdag 23 oktober 2012

Ännu fler loppis möbler

Nu har ännu en möbel handlas, tack vare min underbara man. Tyvärr så fick han inte med sig den i bilen idag, så vi måste få tag på en skärra. Mycket går in i en V70 men detta linneskåp var i bredaste laget.

Jag har funderat i några dagar och igår bestämde jag mig för att jag bara MÅSTE ha skåpet som jag hittade i förra veckan.
När jag började leta loppis möbler så var det just ett linneskåp som jag ville ha. Jag hittade aldrig något som jag riktigt tyckte om, i rätt prisklass eller i närheten. Men nu så, för 600:- blev det vårt och dessutom fanns det i Katrineholm. Jag har inte riktigt bestämt mig var vi ska ha det och vilken färg den ska få. Hittade denna bild här nedan på en blogg där ett liknande skåp var målat svart. Gillar det, så får det bli om det ska stå i sovrummet, annars blir det vitt.

Nu är det (nog) färdig köpt med loppis möbler på ett tag. Det ända jag letar efter är ett sängbord till Hilma, som jag kan måla lila. Så är det någon som har ett gammalt furu sängbord som står och skräpar, så vill jag gärna köpa det.

Inga kommentarer: