onsdag 10 oktober 2012

Förskolan i Valla

Äntligen. Nu kanske det ordna till sig på Hilmas avdelning. Om två veckor är det ett möte om omfördelningarna på avdelningarna 3-5. Nu ska alla 5-åringar gå själva på en egen avdelning och jag hoppas att det blir bra för alla. Att vara 30 barn på 3 pedagoger som de är nu, är inte bra någonstans. De kan omöjligt klara av säkerheten och pedagogiken som de lovar. Bara för att hon byter avdelning kommer absolut inte lösa detta problem, men jag tror att det kommer bli toppen för Hilmas del. Än så länge har jag inte märkt något på Hilma, men jag vet andra barn som gör det. Jag märker andra saker när man hämtar och lämnar och som tur är går våra barn bara 2 dagar ojämna veckor och 2 1/2 dag jämna. Det är jag väldigt glad för.

När jag ändå är inne på detta ämne så funderar jag väldigt mkt på pedagogerna på Grodan, där Maja går. Idag när jag hämtade var det 5 barn där och 3 fröknar. När Maja gick hem var dom 2 fröknar på 2 barn. På Hilmas var de 2 fröknar på säkert 10-15 barn!! Inte bra.

Det är mycket man inte förstår sig på och inte politikerna heller.
Roine hade en idé om att vi skulle spärra in 3st politiker med 30 st 3-5 åringar i ett rum i några timmar. Vad händer då, tror ni? En bra idé, tycker jag!

Inga kommentarer: