onsdag 3 oktober 2012

Mitt nya möbelfynd

Jag hittade tidigare idag denna bokhylla för en billig penning på Blocket och som finns i Flen. Perfekt! Så den är nu vår och ska hämtas imorgon. Jag har ännu inte bestämt mig om den ska bli lila och vara i Hilmas rum eller om den ska stå i det lilla (mys)rummet utanför barnens rum med böcker i. Vore skönt om jag kunde bestämma mig snart så vi hinner måla klar det innan vi får huset den 1:a november.
 
 
Gillar verkligen stilen på möbler. Det är så roligt att köpa och fixa till gamla möbler med lite färg. Än så länge är vi fortfarande två om det=).

5 kommentarer:

Annelie sa...

Gah! Fina teak möbler får inte målas!! :) Har endel själv här hemma. I original såklart :)
Skulle vara väldigt fin me böcker i precis som den är. Den går säkert att slipa och lacka lite så blir den nog ännu snyggare :)
kram

Annelie sa...

älskar 50 och 60 tals möbler och porslin ..och andra saker me för den delen, hehe :)

Annelie sa...

meeen då...jag skulle ju skriva GRATTIS till nya huset. Va roligt! Längtar till den dagen vi också kan bli husägare :)

Camilla sa...

Jag får se det verkliga skicket på den imorgon och då bestämmer jag nog om det blir färg eller inte. Hilma kommer inte gilla den "fula färgen" på bokhyllan om den ska vara original i hennes rum. Så vi får se hur det blir. Jag gillar verkligen skåpet som vi målade lila till Hilmas rum så då måste bokhyllan vara i samma färg:).

Hanna Runesdotter sa...

Jag har ett "skåp" eller vad man ska säga i den stilen om ni vill är intresserade. Skickar en bild på Facebook. :) Kram