tisdag 30 augusti 2011

Tisdag!

Idag var det återigen en inskolningsdag och det skulle göras ett nytt försök till att lämna Maja ensam på avdelningen, men icke. Det gick bra till en början. Hon sprang ut med fröken och började leka, men skulle absolut inte följa med de andra barnen till baksidan av gården. Efter att hon lekt 5 minuter ensam med fröken, så hade hon börjat ropa efter mig och när hon inte hittade mig kom tårarna, plutten! Jag hade bara gått till personalrummet och skulle vänta där i 1 ½h om det hade gått bra, jag gick aldrig hem, som tur var. Så imorgon gör vi åter ett försök till att lämna henne själv och hon ska dessutom få sova där. Hoppas verkligen att det går lite bättre imorgon. Det är Roine som har inskolningen imorgon, då jag ska jobba min andra och sista dag denna vecka, för att sedan återgå till inskolningen. I fredags var hon ute själv under hela tiden medan Roine satt kvar där inne, så kanske går det bättre med honom imorgon. Vi får hålla tummarna för det!

Så under resten av dagen efter dagis har hon varit jätte mammig. Det är ingenting som hon varit tidigare, som vi märkt iallafall. Hilma och jag åkte in till stan när Roine kom hem från jobbet för att uträtta lite ärenden och Maja blev jätteledsen när jag åkte iväg. Min lilla skrutt!

Inga kommentarer: