måndag 22 augusti 2011

Bilder från gårdagens utflykt

Vi hann med en hel del under gårdagen. Vi gjorde färdigt garderoberna i Majas rum, rensade och städade ur boden, var i svamp- och blåbärsskogen och slutligen gjorde vi färdigt kläderna till Nävertorpskyrkans försäljning.

Vi stannade först till i svampskogen där Roine lekte med barnen medan jag gick en liten runda för att leta kantareller. Jag hittade lite granna och det räcker till mig några gånger i alla fall. Jag har ju turen att Roine och barnen inte är förtjusta i svamp. Så jag får ha dessa små guldklimpar för mig själv=). Efter att vi ätit lite frukt och kakor så åkte vi vidare en bit och plockade lite blåbär. Där trivdes Maja, det kom ett konstant "mmmm" från henne medan hon stoppade blåbären i munnen. Hilma har fått mitt tålamod och gick mest och klagade på att ingen hjälpte henne att plocka... Svampskogen är mer min grej, så jag tror det blir en sväng till i veckan. Förhoppningsvis hittar jag tillbaka till granen där jag hittade mest, det kan väl inte vara så svårt;)?!

Här är lite bilder från skogsutflykten, de flesta är på Maja eftersom hon är lättast att fånga på bild utan en massa mindre vackra och tillgjorda leenden. Om man överhuvudtaget får ta kort på henne!






Inga kommentarer: