söndag 28 augusti 2011

Sista söndagen på långledigheten!

Söndag och sista dagen innan verkligheten och den vanliga vardagen kommer tillbaka. Imorgon är det dags för jobb igen, både för mig och Roine, efter nästan 8 veckors ledighet. Hilma ska tillbaka till dagis och som hon längtar.
Eftersom det är Majas andra inskolningvecka ska Hilma gå samma tider som Maja denna vecka. Så imorgon ska jag antagligen lämna Maja själv, vi får se hur det går. I fredags gick hon ut själv med inskolningfröken medan Roine var kvar inne och det gick jättebra. Hon ville till och med ge fröken en puss när hon skulle gå hem. Majas inskolning har gått jättebra än så länge och hon ser ut att stortrivas, så himla skönt.

Jag jobbar bara 4h imorgon, 15-19, så det blir ett väldigt lättarbetat pass att börja med. Eftersom vi fortfarande har inskolning så kommer jag bara jobba imorgon och på onsdag denna vecka, en mjukstart. Just nu känns det jättekonstigt att börja jobba igen, lite som efter att ha varit hemma en hel föräldrarledighet. Men efter 5 minuter på jobbet är allt som vanligt och det ska bli skönt komma igång igen. Även om det är skönt att vara hemma, så har jag tröttnat på det just nu.

Nu är det filmdags här innan sängen kallar, eller var det röda mattan!? Att vakna och tro att man har blivit en filmstjärna över en natt hör inte till vanligheten. Jag märkte dock ganska snabbt att så var inte fallet, utan att det var en oväder utanför fönstret och jag fortfarande bara var en helt vanlig...Svensson!


Inga kommentarer: