måndag 22 augusti 2011

Är det bara jag som ogillar att sova själv eller är detta ett vanligt problem!? Jag har under den senaste timmen stängt av ljudet på Tvn tre gånger för att lyssna efter konstiga ljud (läs inbrottstjuvar) som plötsligt är spårlöst borta när ljudet från Tvn försvinner. Det knäpper och knakar om vart annat här hemma, eller är det bara i mitt huvud?!
Det är även sådana här kvällar man börjar fundera på vad man ska göra om det kommer inbrottstjuvar eller liknande. Konstigt att jag inte kan sova...

Jag tror att Tvn får vara sällskap till jag somnar och antagligen vaknar jag runt 3-4 och stänger av den. Förhoppningsvis får jag sällskap av Hilma, men det brukar dröja ett tag efter midnatt innan hon kommer.

Känns som jag skrivit ett liknande inlägg förra gången Roine var iväg på konferens... Det tål att upprepas!

3 kommentarer:

Nissetroll sa...

Jag är likadan och jag gissar att det kommer att bli värre nu när vi bor i markhöjd - i lägenheten fanns det ju bara en ingång och fönstren satt ju för högt för att någon skulle kunna kika in eller bryta sig in.

Catarina sa...

E och jag har som regel att hon alltid får somna i vår säng när vi är själva:) annars skulle jag inte kunna sova alls!

Camilla sa...

Bra regel Catarina:).

Mycket riktigt slapp jag sova själv hela natten, Hilma kom runt ett och då passade jag på att stänga av Tvn som jag somnat ifrån runt 23 tiden:).