onsdag 10 augusti 2011

Vår onsdag!

Idag har Roine och jag varit i Odensbacken med hans föräldrar. De skulle köpa ny soffa och soffbord och för att de överhuvudtaget skulle få någon soffa beställd så följde vi med dom. Ett äventyr!
Jag tror det slutade med att det var Roine och jag som beställde en soffa som vi trodde de ville ha. Hans pappa ville bara höra vad vi tyckte och hans mamma tycker inte så mycket, så jag tror att det var bra att vi var med=).

Men efter att blivit bjudna på lunch så åkte vi hem till mamma för att hämta barnen, som inte fick följa med att välja soffa till sin farmor och farfar. Då hade det definitivt inte blivit någon soffa beställd på bra många timmar. Så de fick vara hemma med mormor istället, det blev bäst för oss alla. Vi blev kvar där tills pappa slutade jobba och var inte hemma förrän 17.30. Så det var vår onsdag det.

Medan maten stod i ugnen så bakade jag och Roine ett morotsbröd jag hittat recept på. Det ska bli spännande att se imorgon bitti hur det smakar, är det gott så blir det en sats till inom de närmsta dagarna. Jag tar gärna emot recept på goda matbröd ifall det är någon som vill dela med sig av några.

Nu ska jag lägga över bilderna från kameran från semestern och kanske kommer det upp några bilder här, eller så blir det en annan dag. Jag hoppas jag kan hitta några bra bilder som jag kan byta ut de julbetonade korten på mina barn här i kanten på bloggen. Men hittills så har jag inte haft några, kanske kan jag hitta några från semestern Om några månader är de snart aktuella igen...

Imorgon blir det en liten fixar-dag. Jag har lite önskemål om saker som jag gärna vill få gjort nu under semestern. Dels fixa garderoberna i Majas rum, det behövs mera plats till kläder och mindre plats till "saker som ligger där i väntan på en bättre plats". Vårt lilla projekt till en husvägg får gärna bli klart (visar när när det är klart) och sen skulle ugnen behövas göras ren osv. Vi får se hur mycket som blir gjort imorgon och kanske blir det en tur till skogen med syster och mamma för att leta reda på lite svamp. Men jag är glad om något av detta blir slutfört=).

Inga kommentarer: