fredag 2 september 2011

Lugn morgon!

Jag vaknade för en stund sedan ensam i ett lugnt hus, utan varken barn eller Roine och så ska det vara fram till klockan 13.00. Så vad jag ska passa på att göra i detta lugnaläge!?

Just det! Dammsuga, tvätta några maskiner, slå in paket och stryka lite tvätt. Jag tänkte även ta en lång dusch i lugn och ro, kanske ska lyxa till det att raka benen och måla naglarna, bli lite fredagsfin=). Så någon lugn förmiddag blir det inte, men skönt att att få vara helt ensam hemma någon gång. Vet inte när det hände senast! Men innan jag drar igång med alla måsten så ska jag blogga färdigt här i sängen och titta lite på nyhetsmorgon, mest bara för att jag kan och att Tvn inte är upptagen av Bolibompa.

Majas inskolning går nu bra och hon trivs bra på Grodan. Hon blir arg, inte ledsen, när vi lämnar henne men igår hade hon skrikit ca 15 sekunder och sen börjat leka. Hon accepterade läget och var med på allt de skulle göra. Hon var till och med den som satt först på filten inne vid sångstunden, där hon tidigare stått utanför dörren och inte riktigt velat varit med. Några gånger under de senaste dagarna såg inskolningsfröken att hon saknade oss, de kommer för det mesta när andra barn går hem med sina föräldrar, mest när en annan mamma kommer och hämtar sin dotter som också går på inskolning. Då vill hon också sitta i sin vagn och där visar hon de andra barnen klart och tydligt att den rör man inte, det är hennes vagn! Hennes trygga lilla bo.
Så det är skönt att det går mycket mycket bättre nu, men visst är det jobbigt att de blir ledsna (arga) när man går ifrån dom, men det är ju som det är. Alla föräldrar vet ju hur jobbigt det är att lämna sina älskade barn på ett nytt ställe och de blir ledsna. Det dröjer nog inte så länge innan hon springer in dit och man får en kram och hon vinkar glatt när man ska gå.

Nehe...här har jag inte tid att ligga.
Trevlig fredag på er!

Inga kommentarer: