lördag 25 september 2010

En eftermiddag tillsammans med Hilma

Hilma och jag har haft en hel eftermiddag tillsammans bara vi två, mysigt! Det är inte allt för ofta man gör något med henne, utan att någon annan är med.

Vi var på Mamma Mu och kråkan teater i Biblioteket. En stor utmaning för Hilma, men också väldigt nyttigt. Hon växer för varje utmaning vi "utsätter" henne för, man har lärt sig hur man ska gå till väga i de flesta situationer. Så fort dom kom in och presenterade sig så hoppade hon upp i mitt knä och blev sittandes där med händerna för antinge delar av ansiktet eller ett finger i munnen. Flera gånger under föreställningen så ville hon åka hem, men jag gav mig inte och försökte avleda henne och småprata med henne under tiden. Vissar delar av teatern satt hon nästan upprätt och flinade åt alla tokigheter Kråkan gjorde. Men sen räcker det man att barnen skriker något till skådespelarna och då tycker hon att det blir jobbigt igen.

Efteråt stannade vi kvar och fikade och sedan ville hon ut och leka i lekparken utanför. Någon timme efteråt, när hon smält vad hon sett så var hon så stolt. Då vet man att det är bra att utmana henne på dessa saker. Det är inget man kan göra halvhjärtat och man måste koncentrera sig på henne 110%. Så att vara själv med henne är ett måste, det skulle aldrig fungera att ha med sig Maja också.

När vi kom hem tog vi cykeln till Valla IF´s plan och tittade på 8st svarta ponnysar som gick och betade vid cykel och gångbanan. Det var nämligen cirkus i Valla idag, men en utmaning fick räcka för Hilma idag. Det får bli nästa gång!

Nu är det dags att snart gå och lägga sig, åtminstone fundera på att närma sig sängen. För imorgon åker Kristin, Lisa och jag ner till Ullared för tvådagars shopping. Underbart!
Känns lite konstigt att vara ifrån Maja så länge, har inte varit det ännu. Hilma kan man åtminstone prata med i telefonen, men mysstunderna är svåra att ersätta på 40 mils avstånd. Men dom får det bra hemma hos pappa. Shopping i Ullared är nog inte riktigt deras favoritsysselsättning...ännu=).

Nu ska jag ta en dusch och sen blir det en film i sängen, så jag kan somna när jag vill. Klockan ringer 05.15 imorgon, så jag kanske skulle kunna hoppa filmen från början, vi får se!
God natt!

Inga kommentarer: