onsdag 1 september 2010

Imorgon = träningsvärk

Efter att Linn, Tyra och Arvid åkt härifrån så bytte jag om och tog mig i kragen för ett litet träningspass. Vi gick ner hela familjen till "nya" fotbollsplanen och medan Hilma och Roine sparkade fotboll så sprang jag runt planen. Efter två varv var jag nära att ge upp, då kan ni förstå att jag är otränad! På ren vilja så blev det 5 varv (Roine räknade ut att det blev ca 1,5km) utan att jag stannade eller gick något, alltid något=). Efter det så gjorde jag 20 situps, 20 rygglyft, 15 armhävningar och en massa utfallssteg. Jag sprang sedan 2 varv till och gjorde styrkan ännu en gång.

jag vet att detta är inte så mycket i era öron, men att jag överhuvudtaget kom ner dit och tyckte det var roligt är en stor sak. Så jag hoppas verkligen att det blir fler gånger, åtminstone 2ggr/vecka.
Jag förväntar mig inte så mycket av mig själv, när jag inte tränat regelbundet på snart 6år. Det possitiva är att det förhoppningsvis inte är så svårt att bli bättre=). Sen skulle det underlätta att ha någon att träna med, peppa varandra.

Jag kanske får köpa ett kort på Friskis istället, då kan jag inte skylla på vädret!

1 kommentar:

Nissetroll sa...

Haha, ja om du drog igång med utfallssteg så får du nog skaplig träningsvärk! Men då känner man ju att man har gjort något i alla fall. Kul att komma igång lite, det är ju så skönt för huvudet att träna tycker jag.