lördag 2 oktober 2010

Länge sedan...

Jag har varit usel på att uppdatera nu ett par dagar, nästan en hel vecka utan ett inlägg, skärpning Camilla!

Allt började med två dagar i Ullared och mottagningen var som bortblåst vid stugan, för inne i varuhuset hade jag inte tid att blogga.
Jag kom hem med en hel del bra saker. Jag är särskilt nöjd över Hilmas vinterjacka och vårjackorna som jag hittade till båda barnen, som dessutom är likadana. Dom kommer bli så fina så och att priset var 129kr/st gör saken bara till det bättre. Det blev lite julklappar till barnen också. Hilma har önskat sig ett Pippihus som finns i trä med figurerna till och det var exakt halva priset på det där, än här hemma i leksaksaffärerna.
Äntligen hittade jag en väggjulkalender till småpaket, som jag letat efter. Jag har hittat en del, men då kostar de en hel del, men prislappen på denna slutade på 59kr. Så nu ska jag bara hitta 24 småpaket till barnen innan december. Tror dock inte det blir några problem. Maja ska få lite nappar, strumpor, någon leksak och Hilma trosor, strumpor, småböcker/pixi, lördagsgodis och så lite leksaker. Jag kommer ihåg våran kalender som vi hade när vi var små, jag tror den här kommer bli lika uppskattad. Sen är det bra att börja med den i år när dom är två som delar på den, så Hilma inte får alla paketen.
Det var iallafall en bra resa och mysigt att tillbringa två dagar med två underbara vänner, slippa tjata på någon, mina medresenärer skötte sig bra själva=).

Veckan som varit har Roine fortsatt renoveringen av hallen och den kommer nog fortsätta ett bra tag till framöver.
Linn var här med barnen i onsdags och kom med ett bra förslag som jag genast nappade på. Detta innebar lite mera jobb för Roine, då en vägg skulle flyttas och en dörröppning skulle slås igen. Det kommer bli så fint och så mycket större när det är klart. Nu får vi en normalstor hall, men det ska bli väldigt skönt när det är klart. Roine kommer hem från jobbet och renoverar till efter 22 vissa dagar. Lagom till detta är klart så ska dom komma och borra bergvärme och då måste källaren renoveras, så den här hösten är snart över. Källaren kan man åtminstone stänga dörren om och slippa få slipdamm över hela undervåningen och delar av övervåningen. Så det ska bli väldigt skönt när allting är färdigt.

Idag har jag bestämt att vi ska äta 3-rätters middag tillsammans när barnen har somnat. Så Roine får inte renovera längre än till 19 idag. Jag har gjort förrätten och efterrätten nästan klara, båda är Roines favoriter. Så nu måste jag bara lägga vinet på kylning. Varmrätten tar jag tag i lite senare.

Det får bli allt för denna gång, dags att hämta Maja i hallen. Det är väldigt roligt att titta på när pappa renoverar, eller så tror jag att det är allt som ligger på golvet som är det roliga. Inget bra ställe att leka på...

Inga kommentarer: