tisdag 7 september 2010

Tillbaka till sången, mys!

Idag har vi varit på syskonsångspremiär, mysigt. En nyttig aktivitet för en dotter som älskar att sjunga, men blir så osäkert/blyg i främmande situationer. Det gick ungefär som jag förväntat mig, toppen till vi kom in och skulle ta av oss. Hon kikade in i rummet och ville inte ta av sig, men med lite hjälp så satt vi i ringen och väntade på att det skulle börja. Efter ett par sånger satt hon tillsist själv på golvet och började göra vissa rörelser till sångerna. Lite synd att hon inte kände igen några av sångerna, men det ska nog inte vara allt för svårt för henne att lära sig dom efter några gånger.

Nästa tisdag bestämde Sara och jag att vi ska hitta på något med barnen efteråt, vädret får bestämma vad det blir för aktivitet.

Jag rensade ur sommarkläderna ur min garderob idag, så nu finns det mycket plats som måste fyllas=). Då har jag tur att en tripp till Norrköping med mamma och Maja är inplanerad för morgondagen. Huvuduppgiften är att inhandla diverse presenter, till all dess firande som är på gång, syster, kusin och svärfar fyller år och inflyttningspresenter hit och dit.
Jag hoppas att jag ska hitta lite fina saker till mig med som jag behöver. Ett måste är ett par nya leggings, jag har slitit ut ett par på några månader. Man har ju sina favoriter!
Sen är det en hel del till som skulle behöva flytta in i min garderob, men där sätter nog våran plånbok stopp. Vi får se om jag kan förhandla mig till lite mera pengar innan avresetiden=). Maja kanske måste se sådär söt ut, så kanske hon kan få en egen klädpeng av pappa, så slipper hon ta mina=)!

2 kommentarer:

Krillan sa...

Mysigt med sången, glömde fråga när vi prata, förlåt!Ojoj nu är nedräkningen i full gång..snart snart är vi tillbaka i svunna tider=)PUSS krillan och wilson(han pussar i sömnen, men det är inte illa=)

Camilla sa...

Haha, du är sååå förlåten=), sötnos!
Hilma och jag måste snart skaffa oss en kalender som vi kan kryssa dagar, någon månad innan får räcka. Annars blir det en väldigt lång tid att vänta för henne och väldigt mycket tjat efter er=).
DET KOMMER BLI UNDERBART!!!

Pussa prinsen tillbaka=)