måndag 20 september 2010

- & + = dagens

En skön kväll efter en mindre underhållande dag, trots sovmorgonen.

Dagens -
Hilma har varit rastlös idag och jag försökte med det mesta för att underhålla henne. vi spelade två olika spel, kokade kräm och hon var ute en stund och lekte, men det var inte mycket som varade en längre stund. Vi tittade till och med på en film undertiden Maja sov på eftermiddagen, för att jag skulle få vila lite från allt gnäll och tjat Jag somnade till en stund i soffan, men jag vet inte om jag blev så mycket piggare av det. En ganska omöjlig dag alltså!

Maja har gnällt mer än vanligt, nu ska jag inte gnälla för hon är annars världens snällaste och finner sig i det mesta. Jag tror att det är en till tand på gång, inget som syns, men hon har börjat dreggla som aldrig förr. Hon fick förra veckan sin första tand i nedrekäken, så söt så! Kanske är nr två på gång också.
Imorgon är det syskonsång, då jag hoppas dagen blir lite bättre, att barnen och jag inte är lika trötta. Konstigt efter en sovmorgon på 1½h!

Dagens +
Det är först och främst att jag tog mig ut på en liten joggingtur, 30 minuter blev det idag, hade orkat en stund till, men man ska lägga av medan det är som roligast=). Jag är mest imponerad att jag inte "fuskade" genom att gå, eftersom jag sprang själv och ingen såg mig.

Dagens andra + är att min beställning från H&M som jag klickade hem i torsdags kom idag! En uppryckning av ett sådant stort företag, oftast får man vänta 2-4 veckor på varor som finns i lager. De tre plaggen jag beställde till mig passade perfekt och nu behöver jag inte leta byxor/leggings på ett tag. Så nu äger jag ett par jeans (inget ni ser mig i så ofta), som jag tror jag kommer trivas i.

Valet tänker jag inte ens kommentera, det gör alla andra så bra=). Nu får vi (politikerna) göra det bästa av situationen och sluta bete sig som dagisbarn.

Det var nog allt för idag!
Tack och hej!

Inga kommentarer: