torsdag 9 september 2010

Driver ni med mig?!

Sitter nu med brevet som jag väntat på i nästan två veckor, fast det bara skulle ta 2-3 dagar. Jag kan börja att berätta att jag ringde och efterlyste varan efter en vecka och då hade min order fastnat av någon anledning, så de fick göra om allt. Nu är äntligen avin här och det är bara att hämta ut den.
Nu till problemer som uppstod efter att jag läst avin.

"Välkommen till
Sjölins Tobak,Vingåkersvägen 1 i Katrineholm"

Sen när bodde jag närmast detta ombud, vad var det för fel på dom två vi har i Valla som annars används? Detta är bara för att jävlas! Ett skämt eller?
Så nu får jag sitta och vänta minst 3h till innan jag får hämta ut den, eftersom vi nästa åker förbi där när vi ska till svärpärona och gratta svärfar som fyller år idag. Jag har iaf något att fördriva tiden med där, eller vi får se hur det blir med den saken!

Nu undrar ni säkert sedan länge vad det är jag väntat på?!

Något som alla väntat på den senaste tiden, sin lilla Iphone. Eftersom jag är en fattig tvåbarnsmamma som får föräldrarpenning och dessutom inte ringer för mer än 200kr/månad. Så får jag bara en 3GS, inte en 4:a som alla andra! Detta är jag självklart väldigt nöjd över eftersom jag inte är någon pryltok och egentligen inte måste ha en egen Iphone. Men nu blev det bra med det abonnemanget jag valde och behövde inte betala något för telefonen. Så självklart vill jag hellre ha en Iphone än en annan mobil, det är ju roligt så länge den fungerar iaf=).

Dags att ta tag i lite städning och för lillbus att snart sova. Bäst att passa på, för vem vet när man får tid med sådant nästa gång(städa alltså), men en Iphone i familjen!

2 kommentarer:

Nissetroll sa...

Tror det beror på vad de skickar med för leveranssätt. Vi har närmst till Ica Nära, men ibland får jag hämta på Konsum Norr - tror det är om det är Schenker. En gång fick jag hämta på Pressbyrån, där visste jag inte ens att man kunde hämta paket.

Camilla sa...

Det var DHL som levererade och jag fick förklarat av Roine att det var som du sa. Men att behöva åka genom halva Katrineholm och dessutom en mil till Katrienholm, fanns det inget närmre. den där lilla tobaksaffären också av alla ställen! Avtal hit och dit!