onsdag 18 augusti 2010

STOLT!

Idag är jag stolt, stolt över mig själv!

Vid 9.00 hade jag en tid hos tandläkaren, som jag bokat själv efter många år under flykt från dom. Jag har mått så dåligt över att jag inte vågat gå dit och varje månad som gått, mådde jag bara sämre över det. Jag har knappt vågat pratat om det med någon, eftersom jag var rädd att någon skulle tvinga mig dit, även om det kanske vore det bästa.

Men idag, 6 ÅR efter det förra tandläkarbesöket, satt jag i stolen igen. Denna gång inte på Folktandvården, utan jag bytte till Roines tandläkare Smile, hopp om att dom skulle vara snällare!
Nu är det så här att jag fick en kallelse för 5 år sedan och ringde och sa ifrån om just den tiden. Efter det så föll jag ur deras system, så jag har inte fått någon kallelse efter det. Detta gjorde det ännu svårare att boka en tid på egen hand... Eftersom jag aldig har haft några besvär under dessa år, så har jag inte behövt ringt dom heller. Men nu ville jag ta tag i detta för min egen skull och för Hilmas, som är minst lika rädd som jag.
Jag ljuger inte när jag säger att jag har mått så himla dåligt över detta så länge nu och varje dag har jag tänkt på det och fått en klump i magen över det.
Nu har jag varit där, jag är så himla nöjd över mig själv och känner att jag är 100 kg lättare=).

Nu undrar ni hur det gick!?
INGA hål eller någonting, bara lite tandtråds önskemål från sköterskan, men vet får inte det!? Jag hade så fina tänder så och behöver inte gå tillbaka förän om två år. Så skönt! Det känns skönt att vara snart 28 år och inte ha en enda lagning i munnen, något sköterskan tyckte var väldigt roligt att se.
Jag hade räknat med ett par hål som var tvungen att lagas, eller åtminstone ett återbesök, men icke!

Tänk så mycket annat jag kan grubbla över nu=)!
Idag är en bra dag och Camilla är väldigt glad och stolt över sig själv, så det så!

2 kommentarer:

Frida sa...

Bra jobbat! Ett bra sätt att fortsätta veckan på, nu är ingenting omöjligt. =)

När du pratar med Kristin nästa gång hälsa henne att det var Sandbäcksskolan som sökte lärare. Hon hade skrivit en kommentar på min blogg.

Ha det bra! Kram

Nissetroll sa...

Bra jobbat! Skönt att ta tag i saker som man drar sig för.