söndag 22 augusti 2010

Söndag

Då var helgen snart slut och det blev en ganska lugn sådan, eller det kanske är dumt att kalla saker lugna med två barn i huset.
Nu är det full fart på Maja, sedan ett par dagar tillbaka har hon börjat ta sig framåt. Nu ålar hon som bara den och det har börjat bli lite sura miner hos storasyster, när hon inte får ha sina saker ifred. Idag rev tex Maja ner Hilmas legohus hon höll på att bygga.
Hon sitter ganska bra också, men inte rikigt så jag vågar lämna henne själv. Lägga kuddar runt henne och med en syster som ska bygga koja och likande, funkar inte rikigt...

Imorgon ska Hilma vara ledig från dagis och vi ska till Linn och klippa oss. Det är självklart inte Linn som ska klippa oss, utan en vän till henne. Så nu har jag bestämt att det blir lugg. Jag har oftast bestämt mig för det innan jag går till frisören, men sen fegar jag ur och tänker att det är så skönt att kunna sätta upp allt i en tofs. Jag är så trött på mitt hår, så det ska blir roligt med en förändring och jag hoppas verkligen inte jag ångrar mig!

Nu är det filmdags och så åker chokladen fram också, för snart är helgen slut, bäst att passa på=)!

Inga kommentarer: