lördag 14 augusti 2010

Spunkdator

Idag har vi varit en sväng till Norrköping och vårat mål var att ha med oss en ny dator hem. Det uppdraget lyckades vi utföra och jag sitter nu och knappar på den. Så nu hoppas vi att denna ska fungera utan några problem, åtminstone ett par år här framöver. Visserligen var den andra över 3 år, men jag trodde nog att den skulle hålla längre.

Gustav hjälpte oss med att få tillbaka bilderna när datorn kraschade för ett tag sen och sen har datorn fungerat som innan. De senaste dagarna har den inte fått någon laddning, av den enkla anledningen att laddaren gått av och Roine gjorde ett försök att laga den. När han klippt av sladden och såg att det var lite flera sladdar än han räknat med, fick den lite eltejp runt sig och sen var den trasig! Så nu är vi ute efter en laddare som passar våran dator så vi kan ladda den en sista gång för att få tag på en mapp. Mappen är inget livsviktigt, men det skulle underlätta lite med den. Det kanske finns någon av mina läsare som vill låna ut en till oss i ett par timmar, den ska passa en Compaq dator!?

Hilma har inte många program som hon följer (om inte Bolibompa räknas, som strecker sig från morgon till kväll). Men lördagar efter kl 18.30 så är hon bänkad framför Pippi Långstrump sen tre lördagar tillbaka. Jag har nog aldrig hört så många "varför" eller "vad gör dom" under något program förut. Detta program handlade om när Pippi ska leta efter Spunk.
Detta väckte även ett väldigt gammalt minne från mellan/högstadiet när Sara och jag använde detta ord jämt. Ungefär som Pippi, det passade in i de flesta tillfällen. Men meningen "Jag får spunk" användes flitigt! Det var tider det=)!

Nehe, dags att ta fram räkorna som jag nyss skalade och kanske dricka lite vin. Det är trots allt lördag!

Inga kommentarer: