tisdag 24 augusti 2010

Ensamma hemma...

Då var det dags för ännu en konferans, så idag har vi varit själva hemma hela dagen och kvällen.
Om det inte hade varit för att Maja sov lite för lite på eftermiddagen och var vaken från 14.30 till kvällen så är det inga problem att vara själv med dom. För lite sömn och trötta armar när hon ålar som en tok, är dessvärre ingen bra kombination. Så det var lite knälligt på lilla damen under eftermiddagen, men jag klagar inte. För hon gnäller aldrig annars, utan är en nöjd liten krabbat.
Det hela blir lite jobbigare när jag bara vill sitta stilla i soffan och kanske rent utav sova, eftersom jag vaknade jätteförkyld.
Lugn och ro har jag iaf i soffan ikväll, men som tur är har jag ju datorn, min räddning, så helt ensam är jag inte=)!

Jag har gjort det ganska lätt för mig under dagen. Jag har sysselsatt Hilma med det hon gillar och vi har spelat spel tillsammans och ikväll hade vi tjejmys framför Bolibompa. Hon relaterade det genast till fredagsmyset och ville ha något gott och självklart skulle hon få det. En liten chipsskål och nymålade tånaglar så somnade hon sött utan problem.
(För att inte väcka allt för stora diskutioner så ska jag klargöra att hon inte brukar få chips på vardagarna annars, men nu var det faktiskt myskväll!)

Bolibompa, chips och nymålade tånaglar= Tjejkväll

Inga kommentarer: