söndag 15 augusti 2010

Fixar söndag

Idag har vi städat, tvättat, strykigt, rensat ogräs, plockat äpplen från marken och nu väntar vi på maten. Det har alltså varit en fixarsöndag. Jag gillar dom på sätt och vis, det är så skönt när den nya veckan börjar och det är fint här hemma. Att bara sitta stilla en hel söndag framför Tvn skulle också vara skönt, men inget som fungerar med två barn i huset. Sen har jag blivit för rastlös för sådana aktiviteter (om det nu är en aktivitet), jag har inte rikigt ro att ligga stilla. Hade jag sagt det för 5 år sedan, så hade jag aldrig trott att jag skulle säga så, för då tillbringades nästan varje söndag i soffan. Eller bara varannan eftersom jag jobbade varannan söndag...
Nu är det fint här hemma iallafall!

Vi har även hunnit med att vara konstnärer. Jag vet inte om det blev ett konstverk eller en röra med färg.
Vi har haft en tygtavla på väggen i vårat 40 kvadrat stora vardagsrum i över 4 år nu och jag har varit så trött på den allt för länge nu. Så idag åkte akvarell färger och 3 st målardukar fram och så fick hela familjen (alla utom Maja) sätta igång och måla. Vi bestämde innan vilka färger som skulle användas, annars fanns det en risk att Hilma ville använa alla. Jag tyckte den såg finare ut när den låg på köksgolvet och torkade, än när den kom upp på väggen. Men den får sitta där tills vi hittat något vi tycker om.
Ni får väl se om det kommer en bild på den, tror inte jag vågar=).

Nu är snart maten klar, dags att duka!

3 kommentarer:

Jos sa...

Klart du vågar! Jag vill ju se hur det blev!

Camilla sa...

Haha, du får iaf se den nästa gång vi ses, om jag nu inte vågar=)!

Hanna runesdotter sa...

Oh, jag vill se tavlan! jag tycker minsann du ska våga lägga upp en bild på den. :)