fredag 6 augusti 2010

Fredag

Nu har den första veckan gått! Nu har jag en vecka kvar som jag ska vara själv hemma med barnen.
Efter nästa vecka ska Hilma tillbaka till dagis, på dom underbara tiderna 8.15-11.15 och som hon längtar. Vissa dagar skulle jag önska att hon var där en liten stund, så hon får leka av sig lite. Vissa dagar leker hon hur bra och länge som helst själv och andra dagar springer hon bara efter mig. Skönast ska det nog bli för Maja, som oftast under sin vakna tid har Hilma runt sig hela tiden. En viss avundsjuka har börjat visa sig, där man inte kan lämna dom ensamma många minuter. Ibland menar hon bara väl, men förstår inte att hon kan göra henne illa.
Hilma drar oftast in henne i lekrummet i hennes gåstol och där inne kan dom vara hur länge som helst, där Maja sitter och tittar när Hilma leker.

Ligger i soffan och tittar på friidrott och kom och tänka på Hilmas kommentarer under EM.

H: -Mamma, vad letar dom efter?
J: -Vad menar du för något?
H: -Dom springer bara runt runt och stannar inte!
(5000m)

H: -Dom kan inte ha skor och kläder på sig när dom hoppar i vattnet, då blir dom blöta! (under 3000m hinder)

Nu ska jag ha båda mina ögon på Tv:n, så jag inte missar något=)!
Trevlig kväll på er!

2 kommentarer:

Nissetroll sa...

Haha, sköna kommentarer!
August har också börjat bli lite svartsjuk nu och har bitit Irma lite ett par gånger. Tror dock inte att han egentligen vill göra henne illa, mer få uppmärksamhet av oss. Bitas får han inte i vilket fall. Det gick jättebra de första månaderna, men då sov ju Irma mest. Nu tar hon ju lite mer tid och uppmärksamhet och får inte ha några bebisleksaker, majskrokar, eller smörgåsrån ifred. Hoppas att det kan vara bra nu när han märker att vi tillrättavisar även Irma en del, som när hon tjuter rakt ut och senare när hon börjar röra sig mer och ta saker hon inte får ha. Samtidigt så är han så himla mån om henne och älskar att busa och gosa med henne, så jag tror som sagt att det egentligen är oss han är lite arg på emellanåt. Men det är lite svårt hur man ska tackla det tycker jag.

Camilla sa...

Låter precis som Hilma. Hon tar ofta hennes leksaker och sen säger hon att Maja inte vill ha dom... Det som är jobbigast är att hon aldrig låter Maja vara, hon får nästan aldrig ligga på golvet i fred och leka. Hon hjälper henne att rulla också, från mage till rygg och tvärtom.
När de sov hos mamma och pappa förra helgen hade hon först sagt till mamma att lämna Maja till morfar för hon fick inte vara hos henne. Sen efter ett tag hade hon nypit henne i armen, när mamma sa till henne så sa hon att hon skulle se om hon fick ont. Men det är som du säger allt (nästan allt) beror nog bara på uppmärksamhet.