torsdag 24 april 2014

Torsdag

Idag följde Hilmas kompis Judit med oss hem från skolan, de har lekt några gånger tidigare. Hilma hade skrivit ett brev till henne i onsdagskväll, eget påhitt och när jag var inne och stängde av musiken och släckte hennes lampa så såg jag brevet och jag tjuvläste det. Så igår när Hilma och jag var och handlade mat så ringde Judits mamma och frågade om de skulle leka. Så det är inte bara jag som förstod Hilmas små kråkor, min stora tjej! Judit hade haft lite svårare att läsa det, men det är väl inte så konstigt när man går i förskoleklass och ska läsa en kompis bokstäver och ine riktigt med rätt stavning. 
De leker så himla bra tillsammans. De var ute i nästan 4h och lekte och Maja fick vara med hela tiden. De åt mellis ute och hann bara leka i 15 min inne, innan hon blev hämtad. 

Igår var Hilma och jag inne i stan och skulle försöka hitta en klänning till henne tills imorgon, lättare sagt än gjort. Butikerna kryllar ju inte direkt av mörka klänningar, allt är pastelligt och somrigt. Men efter en bra stund i Lindex provhytt så visste hon precis vilken klänning hon ville ha, även om vi inte riktigt var överens så fick hon bestämma. Det blev en vit klänning istället för svart, så får hon ha svarta strumpbyxor och bolero. 
Ikväll innan hon gick och la sig pratade vi om morgondagen, om vad som kommer hända och att alla kommer vara jätte ledsna. Vi lyssnade på några av låtarna som kommer spelas och det kommer vara mycket funderingar i hennes lilla huvud. Tror även det blir jobbigt för henne att se hennes mamma och pappa ledsna, men då är det skönt att vi bara har med henne på själv begravningen. Det kommer bli en så otroligt jobbig dag imorgon, men jag hoppas att det blir en fin dag på det bästa sätt det kan bli! 

Inga kommentarer: