söndag 6 april 2014

Söndag

Helgen, precis som hela veckan har gått i rasande fart. Igår fick vi på förmiddagen besök av Veronika, Daniel och Marion och tiden gick alldeles för fort och på eftermiddagen fortsatte vi med renoveringen av hallen på övervåningen. Vi började för någon vecka sedan men upptäckte att det behövdes en hel del förarbete, men igår satte vi fart och nu är vi en bra hitåt väg. Jag har målat öppna spisen och en pelare som var tegelfärgad, men som nu är vita. Spisen ska få ett lager till innan den är helt klar, men vilken förändring! Sen ska trappen ner och hallen här nere också tapetseras, men än så länge har vi inte valt eller köpte några tapeter dit än. Äntligen ska den fula beiga tapeten bort!

Igår kväll kom mamma, pappa, Niclas, Fia, Jimmy och Wilton hit och eftersom ingen ville laga mat så beställde vi pizza. Skönt ibland och särskilt efter allt som hänt den här veckan. Det var skönt att träffas,  att sitta och prata, minnas, skratta och bara vara för en kväll. 

Idag har min kusin varit här hela dagen och lekt med Hilma och Maja. Fast att det är 4år mellan Hilma och henne så leker de så himla bra. Inget bråk alls och de satt nästan hela dagen inne på Hilmas rum och byggde med hennes Lego och lekte med Barbie. Även Roines föräldrar har varit här en sväng på fika idag, så tiden har minst sagt runnit iväg denna helg. Skönt, inte funnits så mycket tid till andra tankar, jobbiga tankar. Det räcker att jag inte kan somna om på morgonen när jag vaknar till (oftast av Elvis) vid 6-7, då snurrar tankarna och det är omöjligt att somna om. På kvällarna är jag oftast så himla trött och somnar på en gång. Men nu när barnen lagt sig och man sitter här i soffan, då kommer tankarna och jag är så fruktansvärt ledsen över vad han lämnade efter sig, sina barn och sin fru. Han kommer vara saknad av alla, särskilt på födelsedagar och andra högtider, han märktes och det kommer bli tomt utan honom. 

Elvis vaknade med feber i natt och jag att hoppas det något kortvarigt. Han är ganska pigg och det märks inte så mycket på honom under dagen. Det är mest natten som är jobbig, han fick ligga mellan oss från ca 02.30 och efter det sov jag knappt något, jag vet inte hur många gånger jag stoppade in nappen på honom. Hoppas att natten blir bättre och att han bara vaknar en gång, hoppas kan man ju alltid göra. 

Nu blir det nog en film...innan jag somnar. Ta vara på varandra❤️. 

Inga kommentarer: