måndag 14 april 2014

Elvis 9mån

Idag blev vår lilla kille hela 9 månader. Han utvecklas varje dag och det är så otroligt roligt att se.
Kryper gör han fortfarande inte och han är inte alls intresserad av att lära sig. Jag brukar ställa honom i krypställning några gånger/dag och där står han oftast väldigt nöjd men fattar absolut inte hur han ska göra:). Han har däremot äntligen fattat hur man tar dig framåt på magen och backar nu inte bara. Han flyttar sig också runt när han sitter på rumpan men långt ifrån hur långt han skulle göra om han kröp:). Men ingen är nöjdare än hans mamma och pappa, vi vet (oftast) var vi har honom, ta sig framåt kommer han att göra, så småningom! 

Elvis 9mån:
*Jag älskar att äta på mattor, på mina strumpor och fötter. 
*Bara några enstaka fiskrätter slinker ner, men älskar smörgås.
*Majskrokar har god smak, men är fruktansvärt obehagliga i konsistensen. 
*Att "prutta" ut mat är bland det roligaste som finns och inte bara vid matbordet.
*Skakar på huvudet flera flera gånger om dagen, skrattar syrrorna åt mig så är det bara roligare och jag kan hålla på länge.
*Älskar att sova ute i min vagn, sover alltid där på dagarna. 
*Har fortfarande snuttefilten runt eller över huvudet när jag sover.
*Vaknar oftast en gång/natt och kan då äta lite välling när ändå mamma eller pappa kommer med den, så fort den är slut somnar jag snabbt om. Vissa nätter (som inatt) låter jag dom sova hela natten. Ibland är dom värda det!
*Älskar katten Tiger och lyser upp så fort jag ser honom. Däremot är fortfarande hundar otäcka...
*Kan sitta i badet hur länge som helst.
*Älskar när någon öppnar kylskåpet, sitter jag i gåstolen kommer jag med raketfart.
*Gunga är jätteroligt! 
Elvis är vår lilla solstråle och nästan alltid en glad kille❤. 

1 kommentar:

Veronika sa...

Fina, goa Elvis. Grattis i efterskott, hoppas du hade en riktigt fin dag. Massa kramar från Marion!!