lördag 12 april 2014

Lördag

Nu har det gått en tid igen och mycket har hänt! 

Det allra största och absolut roligaste är att jag blev moster för tre dagar sen,  Wilton fick en lillebror i torsdags❤. Så otroligt roligt och välbehövligt efter allt som hänt, han var efterlängtad och så himla välkommen! 
Så i fredags var jag, mamma, Maja, Elvis och Wilton i Norrköping och bebis-shoppade. Det gick väldigt bra, Elvis sov sig igenom nästan hela shoppingen och Maja och Wilton skötte sig också bra. Ibland är det bara lite svårt för en 2 1/2 och 4 åring  att sitta still och lyssna, men med russin och glassmutor så gick det bra. Vi fick med oss det vi skulle ha och Elvis fick en del kläder också. Två plagg på POP, några från Lindex rea och även några plagg på Name it, välbehövligt! 

Imorgon är Hilma och Maja bjudna på kalas på Leos Lekland i Eskilstuna, det är Wiltons kusin Alva som ska firas. Barnen har längtar efter den dagen sen de fick inbjudan, iaf Hilma, Maja är mest orolig över att Lejonet Leo ska komma. Han lär med största sannolikhet komma och besöka dom på kalaset, men det är inget vi "vet", för då kommer hon inte åka. 
Roine kommer åka med dom dit och efteråt åker dom och hämtar mitt blocketfynd. En väldigt knepig säljare... Efter att ha skickat två mail och frågat om den fanns kvar och att jag gärna köper varan så svarade han med detta "Den finns kvar men tänkte lämna in den på auktion då det verkar vara svårt och få till en affär." What?! Annonsen la han ut två dagar innan och jag skrev att jag vill köpa det han sålde, tycker det låter som en ganska smidig affär!? 

Idag var Rolles dödsannons i tidningen och mycket känslor vällde över en när man läste den vid frukosten. Han är saknad och framför allt av sin fina familj❤. 

8 kommentarer:

Nissetroll sa...

Såg den också, tycker det är hemskt att läsa dödsannonser för unga människor. Är alla namnen hans barn (utom frun förstås)? Var det din mammas bror?

Frida sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Frida sa...

Grattis moster! Skönt med positiva saker i allt mörker. Kram

Camilla sa...

Rolle var min mosters man. Googlade på det innan jag publicerade inlägget och då stod det att alla ingifta till moster blir min morbror. För oss har han alltid varit det, men lite förvirrande:).

Camilla sa...

Tack, det är det verkligen! Kram❤

Sandra sa...

Usch beklagar verkligen sorgen. Min mamma kände din moster Solveig när hon var yngre och jag kommer även ihåg henne eftersom jag har träffat henne. Grattis iaf till att ha blivit moster igen :)

Nissetroll sa...

Ja jag säger också också så om ingifta släktingar och det säger vi till barnen också. Frågan var absolut inte menad som ett påpekande eller så, inte alls. Min mosters man är också min morbror (även fast de är skilda nu, jag är ju uppvuxen med båda). Tragiskt hur som helst, det är så otäckt med olyckor.

Vad roligt med en liten bebis till i familjen/släkten - kanske passar bra för Maja om Elvis "växer ur" bebisrollen

Camilla sa...

Jag tog inte alls illa upp, det var bara en liten extra förklaring på mitt släktskap till Rolle:).