torsdag 10 oktober 2013

Träna efter förlossningen

På eftermiddagen blir det ett träningspass på Friskis, denna gång på gymmet. Jag har nu på förmiddagen googlat på träning, förlossning och foglossning. Är det någon som har någon information om hur man ska gå till väga efter en förlossning med tex löpning? Jag blev inte klok på allt som stod på nätet, vissa hade fått rekommendationer att inte träna löpning förän 6 mån efter förlossning och vissa 6 veckor?! Ganska stor skillnad och jag blev inte ett dugg klokare efter den sökningen. Jag vill absolut inte göra något som skadar fogarna eller något annat. 

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag säger 6 månader! Får du ont när du springer så sluta. Börja sen försiktigt men lite joggning och varva med att gå. Tror du känner när de känns bra att springa längre, de ska vara skönt att springa inte göra ont:)
Jag kunde inte springa fören efter ca 6 månader:)
Hoppas ni mår bra alla!
Kraaam

Veronika sa...

Ja det är verkligen så svårt att veta vad man kan och inte kan göra, olika bud från alla håll och kanter.Min läkare tyckte att jag skulle/kunde ge mig ut och springa redan nu (jag kanske tyckte det var lite tidigt)och det är ju bara 2 månader efter förlossningen!Viktigast är nog som Patricia skriver, att känna vad som är behagligt för en själv, tror du märker ganska snart om det är för tidigt att ge sig ut. Kramis