torsdag 10 oktober 2013

Lyssnar på kroppen

Det blev ett träningspass i eftermiddags. Jag tänker köra på och välja pass eller övningar som passar mig och mina fogar. Ibland är det lätt att glömma bort att det faktiskt bara var tre månader sen Elvis föddes, han har ju alltid varit här hos oss:). Idag blev det mest styrka men också lite kondition, ett perfekt träningspass att variera med. Tror det är någon som kommer ha träningsvärk imorgon! 

Nu hoppas vi på en lugnare natt än vad vi hade natten till idag. Elvis har under större delen av sitt liv varit förkyld, men framför allt haft en otäck hosta som vi trodde tills igår äntligen var borta, men icke! Inte lätt att ha systrar som släpar hem basiller från två olika håll. Fem gånger mellan kl 00.00-04.00 inatt stod jag lutande över hans säng och lyssnade om han fick luft, tillslut tog jag upp honom och lät han sova på mig. Efter att ha suttit i 40 minuter i sängen med honom sovandes så la jag honom bredvid  mig istället, så jag själv kunde försöka somna om. Hostan är vidrig och jag hoppas så innerligt att den sant försvinner för gott och aldrig kommer tillbaka. 
Så det är kanske lika bra att lägga ifrån sig denna leksak och försöka sova lite innan allt drar igång igen. Som tur är har jag väldens bästa man som går upp och lämnar Hilma på skolan innan han själv åker för att jobba, så jag slipper gå upp! Så en hostig natt resulterar i sovmorgon för min och Elvis del, i vanliga fall iaf, imorgon han vi Maja hemma som kräver lite uppmärksamhet, så vi kan ju inte sova bort hela dagen:). 

Sov så gott! 

Inga kommentarer: