måndag 28 oktober 2013

Första dagen på höstlovet

Idag är det en sån här dag som man känner sig duktig och nöjd som mamma. Vi åkte ut till Tolfa Gård strax efter 10 och var där sen i ca 5h, timmarna gick och det är inte varje dag man är ute en dag på landet. Vissa dagar känner man sig mindre bra, då man sitter i soffan från man stiger upp till man lägger sig, kanske inte riktigt, men ibland kan det kännas så. Man orkar ju inte vara på topp varje dag, precis som att barnen inte är på topphumör jämt...
 
Ute på Tolfta fick de klappa, mata djuren och gå äventyrsbanan men den stora höjdpunkten var nog ändå ridningen av Timothy. Maja var lite skeptiskt till en början, men efter att Wilton ridit så satte även hon sig på hästryggen. Första gången och som det lyste om henne! Hilma var som vanligt i himmelriket och det var definitivt inte sista gången hon red på honom.
 











När vi kom hem så var jag rätt så frusen och ville bara ställa mig i duschen en längre stund, men istället var det bara att ta på sig träningskläderna och fara till Friskis för ett medelpass. Skönt nu efteråt och jag sitter nu här i soffan med en bra känsla i kroppen (och lite ömmande fogar). Träffade på min barnmorska Britta som jag hade när jag var gravid med Hilma och Maja. Frågade henne lite om träningen och foglossningen och hon tyckte jag skulle ta det lugnt och tänka på att köra övningarna med höftbrett mellan benen. Precis som jag försökt göra den senaste tiden, känns lite nonchalant ibland när jag hittar på egna övningar när jag känner att jag inte klarar av vissa saker. Men jag fortätter träna i lagom lugnt tempo och lyssnar på fogarna när de skriker för mycket! 
 
Imorgon blir det en lugn förmiddag hemma innan Elvis och jag far till Örebro och hälsar på Jos med Lisa och Kristin, det ska bli jätte mysigt! Ska också försöka komma ihåg att ringa och flytta fram min klipptid som är på onsdag klockan 10, kanske inte så optimalt att ta med sig tre barn när man klipper sig...

Inga kommentarer: