torsdag 24 oktober 2013

Hur gör ni?

Jag tycker det är svårt att hitta fina kläder till Hilma just nu. Hon har 122/128 i storlek och då är det mesta för litet på den ena barn avdelningen och på den större är allt så himla tufft. Döskallar och nitar är inget varken hon eller jag vill ha just nu, tycker hon kan få vara "liten" en stund till. I fredags var hon och jag inne till stan en sväng för att köpa lite nytt till henne. Vi hittade lite grann och hon vet precis vad hon vill ha på sig, tyvärr tycker inte jag riktigt som henne i alla lägen. Det finns en klänning på Lindex med en häst och tyll nedtill på kjolen, hon vill så gärna ha den och jag tycker verkligen den är hemsk. Förr i tiden kunde man säga saker som "den finns inte i din storlek" eller " den är slut i din storlek", men det funkar inte längre då hon vet vilken storlek hon har och letar upp den. Det vanligaste svaret jag kör med nu, om det inte är något jag gillar, är "du får önska dig den i julklapp". Det kan kännas taskigt att hon inte får köpa det hon vill, men än så länge kan jag bestämma över hur hon ska klä sig:), snart är det över och hon köper vad hon vill. Oftast är det inga som helst problem och hon köper mina svar och tittar på annat istället. Men just den där hästklänningen, då ger hon sig inte! 
Vi lyckades iaf få hem några få plagg som vi båda gillade, en tröja, väst och en klänning som ni kan se på bilderna nedan.

Hur gör ni andra med era barn åsikter om kläder? Får de köpa precis allt som de vill, även om du inte alls gillar det? 
Jag ska kanske förtydliga att vi oftast gillar samma kläder och den här hästklänningen är den första som jag tycker är gräslig som hon vill ha. De andra gångerna får hon oftast välja själv vad vi ska köpa, men viss manipulation (som hon inte märker). 


3 kommentarer:

Terese sa...

Jag känner igen det där! Jag vill låta min dotter vara liten även om hon börjat 6 års! Den randiga klänningen är jättefin! Vart hittar man den?

Camilla sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Camilla sa...

Den är köpt på H&M och kostade bara 149:-. Den är riktigt fin och dessutom ett bra pris:).