onsdag 9 oktober 2013

Här är jag!

Det ekar lite tomt här just nu. Dagarna går i ett och ammas det inte så plockas det med tvätt, disk, leksaker eller planerar kommande saker, som tex Elvis dop. Äntligen har vi bokat en tid och det var inte det lättaste. Först dubbelbokade dom oss på ett datum och vi fick flytta fram det en hel månad, mycket som ska klaffa. Nu är det iaf bokat och inbjudningarna klara, men ej skickade, så datumet håller jag för mig själv ett tag till. 

Igår var jag och fixade mina naglar, det har gått 4 veckor sen sist och det var verkligen på tiden att fixa till dom. Denna gång blev det vinrött och lite glitter, höstigt och fint! Efteråt blev det ett spontant Friskispass, medel/puls, härligt att äntligen vara igång. Tyvärr så känner jag av fogarna i vissa rörelser, så då får man snabbt hitta på något eget att göra. Känns lite fånigt, men ett måste. Jag har inte känt av dom tidigare i vardagen, men under träningen gick det inte, det är ju trots allt bara snart 3 månader sen han föddes. Kanske inte så konstigt. 
I lördags när vi tränade på löpbandet efter Hoppis och Skuttis som hade jag på en fläkt medan jag sprang, ingen vidare bra idé märkte jag efteråt. En lättare mjölkstockning kom smygandes och natten till söndagen gjorde det riktigt ont. Men efter en hel del ammande och pumpande så gav den sig tillslut. Inte den bästa starten på min träningsstart! Så i fortsättningen blir det ingen fläkt och en svettigare Camilla som springer på bandet:). Jag är iaf igång och det känns så himla bra, bättre blir det också när jag inte helammar och kan vara borta lite längre utan att känna stress över att behöva åka hem när som. Som tur är tar han ersättning. Vi provade det på Rhodos då han behövde lite mer mat än vad jag hade i värmen och det var absolut inga problem. Jag vill inte ge honom för mycket så han får ont i magen, men skönt att ha hemma om det krisar någon gång.

Nu blir det lite lunch innan det är dags för en promenad och hämta hem tjejerna! 

Inga kommentarer: