torsdag 17 oktober 2013

3 månaders besök på BVC

Idag har Elvis varit på 3månaders läkarbesök och vaccination. Det har varit en jätte ledsen liten kille här hemma ikväll som fick somna på mitt bröst, han så ont i sina små lår där de stuckit honom. Det gör ont i mamma-hjärtat när han är så ledsen. Däremot gick det ganska bra när de tog sprutan. Han blev självklart jätte ledsen när de tog dom (en i varje lår), men så fort jag vände honom mot mig och gav honom nappen log han så glatt mot mig. Vår glada kille❤️.
Han har åter igen skjutit iväg på längden medan vikten följer hans kurva fint. Han kommer alltid väga lite mer än "normalt" eftersom han hade en startvikt på ca 1500g extra. 
Däremot skelar han fortfarande lite, som ni kan se på bilden nedan. De ska ha lite extra koll på det och om det inte har gett sig vid nästa läkarkontroll vid 6 månader så blir det tydligen vidare undersökningar. Vi får hålla tummarna för det. Mamma sa att jag också gjorde det som liten, men inget jag lider av idag, så förhoppningsvis försvinner det på honom med. 
En trött kille som jag fick väcka innan läkarbesöket, stackarn har ingen aning vad som väntade honom.


1 kommentar:

Veronika sa...

Men vad fina ni är, nu saknar jag er jättemycket:( Stackars stackars Elvis som har fått spruta:( Ser inte fram emot den dagen vill jag lova...