torsdag 31 mars 2011

Vårfix på Villagatan

Det blev en sväng till IKEA redan igår, en liten spontanresa till Linköping med två jobbarkompisar och en bil med släpkärra. Så varför inte hänga på!?

Så jag fick med mig en ny tvbänk och ett soffbord och lite annat. Jag köpte ett spisskydd som jag funderat på länge men så fort jag varit på IKEA så har jag helt glömt bort det eller så har det varit slut. Nu sitter det på plats och jag slipper vara orolig och ha dåligt samvete för att vi inte har något. Hilma är nästan aldrig med vid spisen när vi lagar mat, utan då leker hon nästan alltid med vatten vid diskhon istället. Favoritplatsen i köket, om hon själv får välja, men hon får bara vara där när vi lagar mat. Men olyckor händer så snabbt, men nu har vi iallafall gjort allt vi kan för att undvika det.

När Maja vaknar blir det en tur in till stan för att köpa lite tyg och en ny matta till hallen. Jag har börjat fixa om och förnya flera av rummen här hemma. Det är så roligt att förändra med lite nya saker, särskilt såhär till våren. Så nu hoppas jag att jag kan hitta något fint som faller mig i smaken.

Majas förstoring är också klar hos Per-Arne, så den ska hämtas också. Kanske en och annan present införskaffas också, vi får se. Nu är det någon sov sovit färdigt och vill åka och shoppa...eller inte!

Inga kommentarer: