torsdag 3 mars 2011

Öldebut

Igår när Roine fyllde fick han 2st 33cl Pepsi-burkar av min snälla familj (han måste varit snäll i år) och jag unnade mig en sådan till maten, det var ju ändå festmat (rester) idag med. Hilma la genast märke till den udda burken på bordet och frågade vad det var.

J- "Det är öl."

H- "Dricker du öl?!"

J- "Vill du smaka?!"

H- "Nej, jag drack bara öl när jag var liten."

Nu för tiden börjar ungdomen dricka öl vid ca 15 års ålder, det är nog ganska ovanligt med en 3½ åring som lagt alkoholen på hyllan.

Förklaringen på hennes svar kommer här nedan. Hon vet om att hon "smakat" på en oöppnad öl vid hennes första fjällenresan för exakt 3 år sedan. Det hon inte vet om är att den just var oöppnad! Vad kommer hon prova om 2 veckor när vi åker till Åre, whisky eller vin kanske!?

Hilma på After-Ski.

Inga kommentarer: