tisdag 1 mars 2011

Fixar och donar inför kalaset!

Just nu sitter jag med Hilma i soffan och kollar på Bolibompa, eller hon vill mest ha mitt sällskap i soffan så jag passade på att blogga lite. Inte riktigt vad jag har tid med, men snart ska hon sova och då ska vi fortsätta med förberedelserna. Duktingen står först på listan, sedan att åka till mamma och pappa för att hämta lite grejer som behöver lånas och sen göra förrätten.

Hilmas feber har inte gett sig, snarare tvärtom. Igår kväll hade hon över 40 graders feber och i morse när hon vaknade var den på 39 grader och där har den legat resten utav dagen. Så att förbereda ett 30 års kalas samtidigt som man har en sjuk 3½ åring i soffan som vill ha mamma brevid sig och en 1 åring som vill vara med i allt man gör, det är inte det lättaste ska jag tala om.
Innan Roine kom hem lyckades jag ändå baka två tårtbottnar, göra fyra olika fyllningar till tårtorna och slå in presenterna. Så när han kom hem åkte jag in till stan för att handla lite saker till imorgon och så passade jag på att handla det som vi skulle ha på systemet tills på fredag, när jag ändå var i närheten.

Vet ni vad jag fick med mig mera hem från stan!? Mina röda byxor som jag bloggade om för ett tag sen. De var riktigt fina och hade ett vaxad yta, så jag gillar de skarpt! Jag hittade även ett par chinos på H&M som bara kostade 99:- och som var riktigt fina för det priset. Men fanns de i storlek 36, självklart inte! Provade ett par 38:or, men de var för stora. Typiskt, så hittar ni ett par till mig någonstans, köpt dom=)! De finns inte heller på hemsidan, kanske att de kommer in, då får jag klicka hem ett par istället.

Nu ska vi snart få barnen i säng så vi slipper vara vakna hela natten och fixa och dona...

Inga kommentarer: