torsdag 24 mars 2011

En dag i Åre

Igår när vi skulle ta oss ut så var vi insnöade och det var inte bättre idag. De utfärdar klass 1 varning över fjällvärlden och det snöar och blåser jättemycket. Så skidåkningen blev inställd idag med och vi tog istället en tur ner till Åre centrum, för att titta lite och framför allt äta på Broken. Jag kan verkligen rekommendera detta ställe, det var verkligen jättegott.

Maja fick äntligen sin Frithiof mössa, det blev en rosa med vita moln. Jag vill ha en till Hilma också, men det känns inte som hon hinner använda så mycket mössa innan det kommer bli för varmt för det. Bara någon månad, så hon får en till hösten istället.
Vi var inne i en inredningsbutik och jag hittade en hel del. Ett kakfat och ett stort trähjärta fick jag med mig hem, men det kommer bli ett besök till innan hemfärd. Jag ångrade mig om en sak som jag vill ha, som tur var ligger det på vägen hem.

Under våra dagar instängda i stugan har vi spelat lite spel och kort. Vi har även trotsat vädert och badat i vår pool på altanen. Det är jätteskönt även fast det är storm och snöfall.
Imorgon ser det ut att bli lite bättre väder och då blir det en heldag i backen. Vi ska försöka få Hilma att åka lite mera slalom. Hon åker nu knapplift med mig och emellan mina ben nedför backen och det går jättebra. Men imorgon blir det selet på så hon lär sig svänga och bromsa själv och kanske ett försök i ankarliften, men det tvivlar jag på att fröken fegis går med på.

Det är underbart med semester i alla fall, även om vädret kunde varit mycket bättre. Nu håller vi tummarna att blåsten ger sig och att det går att vara utomhus de sista dagarna.

Bilden är tagen utanför vår dörr igår eftermiddag.

Men vädret stoppade oss inte för att ta oss ett dopp, riktigt skönt fast vädret inte var i toppklass.

Inga kommentarer: