torsdag 3 mars 2011

Lyckad dag!

Gårdagens kalas är nu över och jag har nu en 30 åring i huset, visserligen ingen skillnad. Han är fortfarande lika snygg, världens bästa pappa och stelheten han har haft som nyfödd har inte blivit värre! Den enda skillnaden igår från andra dagar var att vi hade mera disk och matgäster här hemma än en vanlig onsdag.

Middagen blev lyckad, tror jag, jag har inte hört något annat och han blev nöjd med alla hans presenter. Äntligen ska han få åka på en Formel 1 resa, när och var är inte riktigt bestämt. Antingen till hösten eller till nästa vår, han vill inte ta mera ledigt nu i vår, men resan finns ju kvar. Han fick även en whisky, skor, jacka, skidglasögon, Resia presentkort och en verktygsvagn mm.
Det var så skönt att lägga sin i sängen igår och veta att maten räckte, tårtorna blev lyckade och det mesta var städat och diskat efter kalaset. En sådan skön känsla och det bästa av allt att Roine var nöjd med sin födelsedag.

Jag gjorde två tårtor, den ena med päronmousse och vitchoklad med crunshy kulor i och den andra tårtan med ananas och kokosfyllning. Jag vet inte vilken jag gillade bäst, men de var både sjukt goda om jag får säga det själv=).

Nu i eftermiddag så ska vi fara och inhandla allt som behövs inför morgondagens fest. Allt för att få en lugn dag imorgon, att man bara kan vara hemma och fixa inför kvällen. Sen är jag redo för att ta emot nya gäster.

Jag såg att chinosen jag bloggade om här om dagen har nu kommit in på H&M hemsida, de var finare i verkligheten än de var på hemsidan. Jag tänker titta in på H&M när jag ändå ska köpa hostmedicin till Hilma och kanske ligger det ett par 36:or till mig där, annars får det bli en beställning senare ikväll. Prisvärda byxor till våren!

Hilmas feber har nu försvunnit och hon var ganska pigg igår kväll. Hon åt nästan ingenting men lekte med min kusin hela kvällen och slocknade i sin säng vid 22 när de flesta utav gästerna hade åkt hem. Nu har hon bara en förskräcklig hosta och är jättesnorig, jag hoppas även att det kommer försvinna snart. Aptiten är inte är tillbaka än, men känner jag henne rätt så kommer den snart och undertiden försöker vi peta i henne lite mat och frukt istället.

Inga kommentarer: