fredag 18 mars 2011

Packning och fin klänning!

Det blir inte mycket bloggande just nu, jag har jämt göra att få med oss allt som ska med till Åre. Att packa med två tjejer runt sig om dagarna som gärna vill hjälpa till, är inte det lättaste. Jag tror jag har allting under kontroll, men det är fortfarande en del kvar att packa. Jag börjar fundera skarpt på om vi får in allt i bilen, det ska bli mycket spännande. Om det inte vore för 2 st pulkor, Majas vagn och matstol så kanske det inte vara några problem, men nu ska ju allt det med och en hel del till.

Idag var Hilma och jag in till stan en sväng i ovädret och handlade lite saker vi behövde 8och lite till). Alla tjejer i familjen fick en varsin klänning under dagens shoppingrunda, kanske inget som vi behöver till just Åre. Men vem behöver inte en klänning!?
Jag bara älskade den jag köpte direkt när jag såg den och efter att ha provat klänningen kunde jag inte lämna ifrån mig den. Det blev inte lättare när Hilma berättade hur fin klänningen och jag var, så självklart var den tvungen att följa med hem. Så nu behövs lite finare väder, brunare ben och kropp, så kommer det bli en klänning ni kommer se mig i mycket i vår och sommar. Så när vi kommer hem från Åre den 27:e så ska det helst vara över 10 graders strecket om inte mera och ingen mer snö. Men nu får vårkläderna vänta, för först ska det njutas en vecka med familjen i fjällen, inte helt fel det heller! Det ska bli så himla skönt!

Imorgon väntar 7 timmars jobb, med uppgång senast 6.00 och sedan hem för att vända tillbaka med familjen till stan och gå på 2 års kalas hos världens bäste Wille. Han har bestämt att det ska vara ett naken-fis-kalas med Pippi tema (!?)=). Det ska bli mycket spännande! Jag är så himla glad att en del av hans sista present dök upp i brevlådan idag. Den blev så fin, kan tyvärr inte visa för hans mamma hinner läsa det här innan han får den.
Sen är det bara att åka hem, äta mat och packa det sista för att sedan åka härifrån vid 4 snåret på morgen därefter. Så vi får se hur mycket sömn det blir eller om jag bara kommer fundera på vad jag glömt packat ner.

Kom just på lite saker som måste packas... innan jag glömmer bort det.

Trevlig kväll!

Inga kommentarer: