tisdag 8 mars 2011

Fettisdagen

Jag brukar varje år vid den här tiden baka semlor, men i år har jag struntat i det. Det brukar alltid bli en del över som man tillslut kastar. Så idag blev det köpta semlor. Jag tycker semlor är väldigt gott, men efter den här idag så har jag bara ätit 3st. Dåligt! Jag får se till att få i mig ett par till innan det är försent, så jag står mig resten av året.

Så efter maten idag fick Hilma sin semla. Hon orkade inte hela som ni kanske förstår, men grädden och mandelmassan var prioriterat. Så Maja fick smaka lite semlebulle när Hilma var mätt och nöjd.



Vilken lycka!


Nu ska Roine och jag ta fram våra. Har ni ätit semlor idag?!

2 kommentarer:

Kristin sa...

Du/ni är mer än välkomna hem till oss på semlor,hör har bakats!:)tack för igår,vad fantastiskt det är att bo så nära varandra igen!puss Krillan

Camilla sa...

Vi kommer mer än gärna, säg bara tid så kommer vi eller jag=).