torsdag 31 mars 2011

Äntligen är denna dag över...

Det blev lite inköp till vardagsrummet och äntligen börjar det ta form efter om möbleringen. Imorgon ska jag sätta upp gardiner och vi håller tummarna att Tvn kommer så det kan bli helt klart. Vore så skönt!
Någon matta till hallen blev det inte, hittade ingen jag gillade. Det får bli en annan gång.

Barnen har retat gallfeber på mig idag, så mitt humör var inte det bästa innan vi åkte in till stan. Vi hade tur att mamma var i stan samtidigt, så vi fick sällskap. Tanken var att vi skulle stannat på Maxi och handla lite innan vi åkte hem och Hilma och hon skulle då fått handlat sitt lördagsgodis. Så blev inte fallet för Hilma, det slutade med att mamma fick ta med sig Hilma i sin bil och skjutsa hem henne till Roine. Så fick Maja och jag åkte till Maxi själva och handla och då inget godis.
Hilma var billigast idag, men Maja kan hon med. Fast inte trotsig och bångstyrig utan mest nyfiken och klättrig. Hon klättrar (och springer) i soffan, kökssoffan och på leksaker. Tar fram alla skor och blir jättearg om hon inte får har de smutsiga skorna i vardagsrummet eller på sig.
Detta är vardagen här hemma nu förtiden, men när man samtidigt försöker få saker gjorda och man inte kommer någonstans. Då blir man galen, man får passa henne hela tiden. Hilma klättrade aldrig när hon var som Maja, det får jag igen nu verkar det som.

Något som visserligen är skönt är att Maja lärde sig att ta sig ner från soffan på ett säkert sätt under Åre-resan. Men man måste ändå passa henne hela tiden. Och att hennes syster busar med henne medan hon är tex. i soffan hjälper inte direkt.

Så imorgon hoppas vi på att det blir en bättre dag. Glada och nöjda barn = en glad och nöjd Camilla.

Inga kommentarer: