söndag 27 februari 2011

Vår söndag!

Igår när jag kom hem från jobbet så låg Hilma nedbäddad i soffan med feber. En halv vecka fick vi vara friska här hemma, men med lite alvedon (som hon bad själv om att få, det är stort och har aldrig hänt förrut) så sov hon hela natten.
Imorse var hon pigg, det märktes ingenting på henne även om hon hade lite feber, lekte som vanligt men aptiten är inte som den brukar. De andra gångerna Hilma har varit sjuk så har hon varit helt deckad i soffan och inte gjort så mycket mera än att tittat på film och velat mysa med oss. Så vi får se när detta slutar och vi hoppas verkligen att hon blir frisk tills på onsdag när vi ska fira Roine och att ingen annan blir sjuk.

Idag stod det storstädning på schemat här hemma. När Maja sovit åkte vi och lämnade av Hilma hos mamma och pappa så hon slapp följa med och handla, hon fick istället lite egentid med mormor och morfar. Så nu är det mesta inhandlat till firandet på onsdag och även mat för 1½ vecka. Det är sådana här tillfällen man längtar extra mycket efter ett större kylskåp. Vi har nämligen bara ett delat kylskåp och det blir väldigt trångt efter en storhandling och dessutom inför ett stort kalas då det ska bjudas på tvårätters och med tårta efteråt! Så på min önskelista står det en ny kyl och frys med tillhörande kök, ett dyrt kylskåp alltså... Det är tur att det inte är jag som fyller år om några dagar.

Annars har det inte hänt så mycket idag, den största händelsen stod Maja för, när hon bajsade på köksgolvet! Jag tog av henne en kissblöja i lekrummet och gick ut i hallen för att hämta en ny i skötväskan. Hon kom genast efter mig och jag fångade henne när hon kom springandes och lyfte upp henne, genast då kände jag igen den oroväckande doften... Jag hade visserligen tur att Maja släpat med sig sin tröja som hon skulle ha på sig och jag fick den i kläm mellan hennes rumpa och min tröjärm. Så det var hennes tröja som blev lite nedkladdad och inte min. Hilma kom springandes ut i hallen och berättade att Majas blöj-innehåll låg på köksgolvet, snabbt måste det ha gått, för så långt har vi inte det mellan lekrummet och hallen,bara si så där 8-10 m. Här är det snabba toalettbesök.

Så nu vet ni vad vi pysslat med idag, nu Solsidan!

Inga kommentarer: