tisdag 1 februari 2011

Ledig tisdag!

Efter att de lekt tillsammans i 45 minuter inne i tältet sover nu Maja, man kan alltid hoppas på att dom kan fortsätta leka då när hon vaknar igen.

Idag har vi hunnit med att varit på syskonsång på morgonen och efter det tog vi en vända på stan. Det är en evighet sen jag var nere på stan. När man bara hade Hilma så var man där titt som tätt och kollade och fikade med andra mammor. Men nu när man har två barn och dessutom en som inte har åkt vagn på 1½ år så är det inget man gör frivilligt. Idag gick det jättebra och Hilma lyssnade hela tiden och gick så fint brevid vagnen.
Hilma fick handla ett par trosor på rean och så köpte hon en vårmössa till Maja i födelsedagspresent. Jättesöt!

Jag hittade ett par jeansleggings till Maja på Kappahl, som hon önskar sig när hon fyller år=). Dessvärre fanns det bara ett par kvar och det var just Majas storlek. Det var ett par ljusa jeansleggings med 3st påsydda blommiga "lappar" på knäna. Jag tror visserligen att det är en nyhet till våren, för jag har aldrig sett dom förut och så kändes dom mer som en nyhet till våren än något som kom i höstas. Så förhoppningsvis kommer det in likadana till Hilma också, för hon behöver definitivt byxor. Jag rensade bland hennes jeans härom dagen och det blir ett par jeans kvar, resten var i storlek 104 och var en aningens för små. Men först måste vi vänta vi in den första lönen som kommer om sisådär 24 dagar. Den här månaden är inte så rolig för vår ekonomi. Jag fick föräldrarpenning för en halv månad bara, eftersom jag började jobba i januari. Så nästa lön är mer än välkommen, men som sagt det är ett tag kvar dit. Så det är bra om jag håller mig ifrån stan tills dess=).

Imorse när Maja låg på skötbordet och pratade såg jag att hon börjar få två tänder till. Hon har redan fyra styckena där uppe och två där nere, då kanske man kan tycka att det är de andra i nederkäken som ska komma på tur, men icke. Det är inte heller de två brevid de fyra i överkäken utan två styckena kindtänder. Det är inte konstigt att hon dräglar lite granna!

Nu ska jag passa på att sortera lite kort till barnens fotoalbum innan Maja vaknar igen.

Inga kommentarer: