fredag 11 februari 2011

Förbereder Majas kalas.

Förberedelserna inför morgondagens 1 års kalas är i full gång, jag har just nu en liten paus ifrån det, bäst att passa på medan det ena barnet sover.

Än så länge har jag gjort tårtbottnarna, två styckena fyllningar till tårtan och så chokladrutor. Hilma har varit med på ett hörn och hjälpt till, det var meningen att vi skulle göra hallon och kardemumma muffins också, med sockret tog visst slut. Men vi hinner med det imorgon innan gästerna kommer.
Nu tänkte jag istället städa upp lite, kanske rent av damma också och sedan slå in Majas födelsedagspresenter. Skulle behöva gå ner i tvättstugan och tvätta duken som ska användas imorgon. Eftersom det ligger en hel del snö i vägen för att överhuvudtaget komma fram till dörren till tvättstugan, så skjuter vi upp det ett tag till, kanske så länge att Roine fixar det när han kommer hem. Slött kanske, men jag har annat att göra här inne, så varför ge sig ut i onödan=).

Egentligen är det hans pappadag idag, men han var tvungen att åka till Västerås på en utbildning. Så då fick jag vara hemma istället, så nu har jag långledigt till måndag klockan 15. Jag funderar på hur det gick för Roine att åka till Västerås imorse, jag har inte hört något ifrån honom och när jag ringer så svarar han inte. Jag vet att han inte kan svara när de är mitt under utbildningen men att han inte heller har svarat på mitt mess jag skickade vid nio tiden, det gör mig orolig!

Jag måste försöka få tag på honom igen och sen ska jag fortsätta med allt som måste göras.

Inga kommentarer: