onsdag 27 oktober 2010

Ingen mera ved på Villagatan!

Igår flyttade de nya maskinerna ner i vår källare och idag fick dom ta sina första andetag, så ingen mer ved är välkommen ner i denna källare längre. Det bästa är att jag ta en dusch precis när jag vill och det finns varmvatten, det är lyx. Nu är det lite annat Wille ska få fixa, byta ut ett element och fixa ett ner till källaren, men det skulle dröja ett tag.
Delar av hallen tapetserade Roine igår och ska nog fortsätta lite ikväll, än är Wille kvar och fixar det sista. Fint blir det!

Idag är det onsdag och det betyder att vi umgås med Linn och barnen. Som ni såg i föregående inlägg så var det fullrulle, det är inte alltid man hinner med. Man reagerar så fort det är för tyst, då vet man att allt inte står riktigt rätt till. Ingen skada skedd, Linn är ett par trosskydd, några tops, vax och parfym fattigare. Vad är det som är så roligt med att leka vatten?! Hilmas favorit sysselsättning är att stå vid diskbänken och leka med vatten, hon skulle nog kunna göra det dagarna i genom.

Nu ska jag kolla runt efter hotell i Stockholm. Roine och jag ska åka upp i början av december och bara ta det lugn utan barn och njuta av tystnaden=). Vi har bestämt efter förra året att det ska bli en tradition, fira vår års/förlovnings dag på annan ort utan barn.
Först blev jag snål och tänkte att vi skulle strunta i att åka, men sen tänkte vi över det och bestämde att man behöver det och det kommer bli så skönt. Barnen får vara hos mamma och pappa de två nätterna och kommer utan tvivlan få det jättebra.

Så nu ska jag leta och boka hotell.

Inga kommentarer: