måndag 18 oktober 2010

Måndag igen

Då var det måndag igen och helgen är över. Den går alltid lika fort, denna gick extra fort eftersom jag var borta halva delen av den.

Hilma fick vara hemma från dagis idag. Dels för att hon inte kom i säng förrän vid närmre 21.00 igår, eftersom vi var hos Fia och Jimmy, men också för att hon inte riktigt är pigg. Snorig har hon varit en tid nu men nu har har förkylningen satt sig på hörseln också. Hon hör ingenting och man får upprepa nästan allt man säger. Jag hoppas att det blir bättre snart, annars får jag ringa till barnmottagningen så dom får kolla, jag hoppas verkligen inte att det blir någon öroninflammation av den här förkylningen. Imorgon får hon gå till dagis, förutom lite dålig hörseln och lite snor så är hon pigg och hon vill ju så gärna var där.

I vanliga fall brukar vi åka på syskonsång på tisdagar, men imorgon kan jag inte. Vi ska ha ett möte på jobbet då, så då får Hilma vara på dagis och Maja får vara hos mamma under tiden. Sen tänkte jag passa på att hämta lite tapetböcker, se om vi kan hitta någon tapet som passar i vår hall. Jag känner på mig att det kommer bli svårt, jag kommer troligtvis hitta massa fina tapeter med massa färg som inte passar.
Killen som ska göra färdig vår trapp var här idag och tittade, så han kommer på torsdag morgon och gör den. Sen är det äntligen färdig, lite tapeter på väggarna i trapphuset, sen så! Idag har även grävarna varit här och grävt ner rör till källaren. Så på måndag kommer Wille och installerar resten, alla grejer hade inte kommit ännu. Så Roine får elda veckan ut, men har han gjort det i snart 5 år så klarar han det i några dagar till=). Men det ska bli så skönt och så bra när det är klart!

Igår hade jag besöksrekord på bloggen. Jag kan tänka mig att det sista inlägget för gårdagen gjorde sitt, ett populärt ämne. Roligt i alla fall!

Inga kommentarer: