torsdag 21 oktober 2010

Det blir fint här hemma.

Idag var det hantverkarens tur att fortsätta göra klart trappan. Han var här i 6h och han gjorde 8 trappsteg av 16, så det var tur att vi anlitade någon som gör den. Ni kan tänka er hur lång tid det skulle ta för Roine att göra klart trappan då. Roine är visserligen väldigt händig och duktig på att fixa här hemma, så jag har tur ändå, han är världens bästa! Eftersom en skiva kostar över tusenlappen och räcker till 1-2 steg så är det inte det billigaste materialet att såga fel i. Det räcker att hantverkaren gjorde det med en skiva idag, men då är det inte vårt fel. Så nu hoppas jag han får tag på en ny skiva så trappan blir helt klar imorgon.
Bilder kommer när den är klar, den blir så himla fin, så nöjd. Ska nog sova där inatt...eller kanske inte.

Så idag har vi hållit oss hemifrån för att slippa tassa på tå runt honom. Varför är det så jobbigt med hantverkare hemma hos en!? Särskilt när de är i trappan så man inte kommer emellan över- och undervåningen. Så då måste man planera på morgonen vad man behöver under dagen. Inte det lättaste.
Imorgon blir det en sväng till stan när Roine kommer hem från jobbet, beställa tapeter (om jag inte hinner ändra mig) och så ska jag utför lite ärenden som jag skjutit upp några dagar. Inget viktigt egentligen men saker som skulle vara skönt att få gjort.

Nu är det dags för Robinson.

Inga kommentarer: